Retningslinjer for retur og refundering
Retur- og refusjonsbetingelser – ScandiFit
Sist oppdatert: 11.03.2025
1. Retur- og refusjonsbetingelser under salg og kampanjer
Produkter og bestillinger kan ikke refunderes, returneres eller byttes i perioder med salg, spesielle kampanjer eller rabatter.
2. Angrerett
Som kunde har du 30 dagers angrerett når du handler hos oss. Angrefristen utløper 30 dager etter at du har mottatt varen.
For å bruke angreretten må du gi oss tydelig beskjed innen fristen, enten via vårt returneringssenter eller ved å sende en e-post til kundeservice@scandifit.no.
Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å akseptere varen uten å gi oss beskjed.
Dersom du returnerer en bestilling som inkluderte en gratis gave, må hele bestillingen returneres for at refusjonen skal godkjennes.
3. Returprosedyre
Når du har informert oss om at du ønsker å angre kjøpet, har du 14 dager på deg til å sende varen tilbake.
Slik returnerer du en vare:
- Send en e-post til kundeservice@scandifit.no med ditt ordrenummer og årsak til retur.
- Du vil motta en returadresse og eventuelle instruksjoner.
- Pakk varen forsvarlig i original emballasje.
- Send varen til oss med en transportør du selv velger.
Vi anbefaler at du sender returen med sporing, da du er ansvarlig for varen til den er mottatt hos oss.
Returadresse:
Casparis Gate 2, 0174 Oslo
4. Returkostnader
- Kunden dekker returkostnadene dersom varen returneres som følge av angrerett eller misnøye.
- ScandiFit dekker returkostnadene dersom produktet er skadet eller defekt ved levering.
Dersom du ønsker at vi skal hjelpe deg med en returetikett, kan vi sende en, og fraktkostnadene vil deretter bli trukket fra refusjonsbeløpet.
5. Varenes tilstand ved retur
For å få full refusjon, må varen være i samme tilstand som da du mottok den:
- Ubrukt og i original emballasje.
- Ingen skader, flekker eller tegn på unormal bruk.
- Alt tilbehør må være inkludert.
Dersom varen har tydelige tegn på bruk eller skade som går utover normal testing, kan vi gjøre et fradrag i refusjonsbeløpet basert på produktets gjenværende verdi.
Merk: Hygieneprodukter som detox wraps eller andre engangsartikler kan ikke returneres hvis de er åpnet eller brukt.
6. Tilbakebetaling
Når vi har mottatt og inspisert varen:
- Refusjon behandles innen 5–10 virkedager.
- Tilbakebetaling skjer via samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøp.
- Hvis varen er brukt utover nødvendig testing, kan vi gjøre fradrag i refusjonsbeløpet.
- Vi kan holde tilbake refusjonen til vi har mottatt varen tilbake eller du har fremlagt bevis for returforsendelsen.
Dersom du valgte en dyrere leveringsmetode enn standardfrakt, vil dette beløpet ikke refunderes.
7. Reklamasjon (Skadede eller defekte varer)
Dersom produktet er skadet ved levering eller har en produksjonsfeil, må du kontakte oss så raskt som mulig på kundeservice@scandifit.no med:
- Bilde av skaden
- Beskrivelse av problemet
- Ordrenummer
Hvis reklamasjonen godkjennes, vil vi enten:
- Sende deg et nytt produkt kostnadsfritt.
- Tilby full refusjon.
ScandiFit følger norsk kjøpslov, og du har derfor 2 års reklamasjonsrett på produksjonsfeil.
8. Opprettelse av klage
Dersom du ønsker å klage på et produkt eller en tjeneste, kan du kontakte oss på kundeservice@scandifit.no.
Du kan også sende inn en klage via et offentlig klagesenter dersom du ikke kommer til en løsning med oss:
- For norske kunder: Du kan klage via Forbrukertilsynet: www.forbrukertilsynet.no
- For kunder i EU: EU-kommisjonens klageplattform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
For at en klage skal behandles, må produktet eller tjenesten ha hatt en verdi på minst 99 kr.