Retningslinjer for retur og refusjon

Refusjon/returnering/bytte under salg

Produkter og bestillinger kan ikke refunderes, returneres eller i perioder med salg, spesielle tilbud eller spesielle rabatter.

Angrerett

Som kunde har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene.

Fristen betyr at du har 14 dager fra mottak til å gi oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet. Du kan utøve angreretten din her. Link til retursenter. Du kan også bruke standard angreskjema, som du finner nederst i vilkårene.

Du kan ikke ha kjøpt ved å nekte å akseptere varene uten å gi oss beskjed.

Skulle du angre på kjøpet der en gratis ga leveres sammen med bestillingen, må hele bestillingen returneres.

Tilbake

Når du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet, har du 14 dager på deg til å sende varen tilbake til oss.

Du må selv betale for retur av pakken, og du er ansvarlig dersom det oppstår skader under transport. Det betyr at du bærer risikoen for varen fra leveringstidspunktet til vi har mottatt den tilbake.

Når du returnerer er du ansvarlig for at varen er forsvarlig pakket inn. For å lette behandlingstiden er du velkommen til å kombinere en kopi av ordrebekreftelsen i pakken.

Hvis du ønsker å sende tilbake til oss, kan vi hjelpe deg med etiketten og vi krediterer deretter fraktkostnadene til refusjonen. Ellers sender til:

Returadresse

Du kan ikke avbestille ved å nekte å akseptere varene uten å gi tydelig varsel.

Varenes tilstand ved retur

Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi forårsaket av annen håndtering det som er nødvendig for å angi varens art, egenskaper og funksjoner. Du kan med andre ord prøve varen og den skal være i samme stand som da du mottok den.

Dersom varen har ekstraordinære bruksmerker eller andre skader enn det som er beskrevet ovenfor, anses den som brukt. Dette betyr at dersom du har kjøpt, får du kun deler eller ingenting av kjøpesummen tilbake, avhengig av varens kommersielle verdi på mottakstidspunktet - av returen.

For å få full refusjon må du teste produktet i 14 dager.

Tilbakebetaling

Hvis du har kjøpt ditt, får du selvfølgelig refundert beløpet du har betalt til oss. Ved verdiforringelse som du er ansvarlig for, vil dette bli trukket fra kjøpesummen. Ved bruk av angreretten vil alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (bortsett fra tilleggskostnader som følge av ditt valg og annen leveringsmåte enn den billigste formen for standardlevering som tilbys av oss), bli refundert uten uønsket forsinkelse og ikke senere enn 14 dager fra datoen da vi har mottatt melding om din beslutning om å utøve angreretten.

Refusjoner vil bli gjort med samme betalingsmetode som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet. Vi kan holde tilbake refusjonen til vi har mottatt varene tilbake, med mindre du har fremlagt bevis på at du har returnert varene innen da.

Opprettingsalternativer

En klage på et produkt eller en tjeneste kan sendes til kundeservice@scandifit.no.

Du kan klage til lokale klagesenter via link til nettstedet for klageløsning .

For å kunne klage må produktet eller tjenesten du ønsker å klage på ha kostet minimum 99kr.

Hvis du er en forbruker som bor i et annet EU-land, kan du registrere klagen din i EU-kommisjonens elektroniske klageplattform.

Plattformen finner du her:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Hvis du sender inn en klage på henne, vennligst oppgi vår e-postadresse: kundeservice@scandifit.no